Månestuen

Når dit barn starter os hos på Månestuen, vil indkøringen være individuelt, og vil foregå i tæt samarbejde med jer. Vi vægter forældresamarbejdet højt, da vi tror på, at vi sammen kan bidrage til at børnene får en god og tryg opvækst og det skal være rart for alle at komme i vuggestuen.

Vi holder velkomstsamtale med jer kort efter opstart, hvor I kan fortælle om jeres barn og vi vil fortælle om vores børnehus.

Vi holder samtaler hvert halve år, dette er med til at sikre en tryg og god udvikling for jeres barn. Udover disse samtaler kan I altid bede om en snak hvis behovet opstår.

Vores dagligdag er struktureret, men der er også plads til spontanitet. Vi understøtter de grundlæggende kompetencer og lysten til at lære. Vi bidrager til at udvikle børnenes selvstændighed, evner til at indgå i fællesskaber og vi fremmer børnenes læring og udvikling af kompetencer gennem oplevelser, leg og pædagogiske tilrettelagte aktiviteter, der giver børnene mulighed for fordybelse, udforskning og erfaring.

Vi har i vuggestuen børn fra ½ år og frem til de er 2,5 år. Inden jeres barn skal starte hos Stjernerne, arbejder vi målrettet med at øge barnets selvstændighed. I tæt samarbejde med de voksne hos Stjernerne, arbejder vi med en tryg og god overgang. Vi vil være på besøg og tage på turer med dem.

Vi holder overleveringssamtale med jer, for at understøtte en tryg og god start hos Stjernerne.